Wobler sám o sobě udělá pod vodou dost rozruchu a to stačí pouze nahodit a přitahovat zpět k sobě. Pokud jste ale bez záběru, vždy zkoušejte s woblerem udělat nějaké pohyby navíc nebo naopak méně.

Twitching

Twitchování s woblery se dá také po našem vysvětlit jako pocukávání špičkou prutu při přitahování wobleru. Každý rybář si tuto techniku piluje po svém, ale základem této techniky je rychlejší prut a na navijáku navinutá pletenka. To proto, abyste při přitahování měli co nejlepší kontakt s nástrahou.

Při tomto stylu vláčení doporučují přitahovat woblera rychleji než obvykle a špičkou prutu poklepávat také v rychlém rytmu, vždy když byly ryby apatické, najednou se dostavilo několik záběrů, a to i po sobě jdoucích. Někdy zase doporučují v twitchování úplnou pauzu, což znamená, že se wobler z rychlého pohybu najednou zastaví a v těchto momentech také často přichází záběr.

Pauzování

Pro začátečníky to nejjednodušší oživení wobleru, kdy při přitahování nástrahy k sobě v nepravidelných rozestupech přestanete navíjet. Wobler se pak pod vodou různě zastavuje, což může vydráždit nerozvážného dravce k útoku. Tento styl vedení se velmi osvědčil v zimních měsících, kdy už dravá ryba nechce vydávat tolik energie a lehkou svačinou nepohrdne.

Ripping

Zatímco u twitchování se pohyb prutu držel v horizontální poloze, tak u rippingu se špičkou prutu pohybuje vertikálně. Představte si, že prut je štětec a vy natíráte plot s tím, že nahoru jdete pomalu a dolů s prutem rychleji cuknete. Tím nástraha získá zase trošku jiný pohyb a nenechá žádného dravce v klidu.

Pumping

Pumping se od rippingu liší tím, že rychlejší výpad je při pohybu nahoru. V praxi je to tak, že navíjíte woblery klasicky se špičkou prutu namířenou dolů k vodě a náhle drbnete s prutem směrem k obloze. Rychle domotat průvěs šňůry, který při tomto pohybu vznikne, a znovu celé vystoupení opakujete. Wobler pak dostává pro dravce velmi atraktivní chod a láká je i z velké dálky.

Samozřejmě je na vycházkách k vodě důležité pamatovat na to, že ryby jsou náladové a je potřeba přijít na to co právě funguje. Někdy je lepší při přitahování zpomalit, někdy zase zrychlit a to samé platí při pauzách v navíjení, někdy je lepší krátká pauza, někdy zase pauza delší. Jakmile ale zjistíte, na co to právě funguje, nebudete se u vody nudit.