SEO a budování zpětných odkazů: Jedna z cest, jak zviditelnit web na internetu


Optimalizovat webové stránky lze různými způsoby, přitom platí, že by se měly použít, pokud možno všechny povolené. Pojďme se nyní podívat na jeden z nich, a to na budování odkazů. I zde však platí, že méně je někdy více. Proč? To si vysvětlíme v následujícím článku.

Co je to zpětný odkaz?

To, že některý jiný web odkazuje právě na váš, pomáhá zvyšovat rank vašich stránek. Jenže není odkaz jako odkaz. Ty z nedůvěryhodných webů vám mohou spíše uškodit. Při plánování budování zpětných odkazů je třeba si stanovit finanční rozpočet, kolik peněz budete chtít na to použít. Pustit se do toho můžete sami, nebo využijete služeb, které nabízí SEO firma. Druhá možnost se jeví jako efektivnější, protože odborníci na SEO už vědí, jakým nejlepším způsobem odkazy budovat.

Jak odkazy mohou pomoci webovým stránkám?

Když jsou odkazy kvalitní, zlepší obvykle pozice webové stránky ve vyhledávačích. Zároveň máte dostatečný přehled o tom, co se o vás kde píše, a můžete také na to reagovat. Díky odkazům také zjistíte provázanost vašeho webu s internetem. Seznam zpětných odkazů lze zjistit prostřednictvím nástrojů, jakými jsou například Google Analytics nebo Google Search Console. Platí, že ty dobré odkazy na vaše stránky odkazují z tematicky příbuzných webů. Opravdu není ono, aby na web o dětských látkových plenách se odkazovalo z webových stránek, kde se píše o parních lokomotivách.

Pomohou i informativní články

Linkbuilding neboli budování zpětných odkazů zlepšuje autoritu webu. Jak lze odkaz získat? Třeba ze specializovaných microsites, blogů včetně webů a on-line magazínů, které mají podobné tematické zaměření jako váš web. Firma na SEO zajistí i tvorbu obsahu webu, protože velmi často se k linkbuildingu používají informativní články.

Při linkbuildingu je nutné využívat relevantních webů, aby se dostavil úspěšný výsledek.