Mnoho dětí při učení doma nebo ve škole zlobí. Říkali jste si někdy, proč tomu tak vlastně je? Z jakého důvodu často odmlouvají a učení neustále oddalují? A proč se při tom rozčilují?  

Možná se potýkají s bariérami

Děti se u učení nerozčilují schválně (alespoň ve většině případů). Mnohdy za jejich nechutí k učení stojí některá z bariér. S těmito bariérami se však nemusí potýkat pouze děti, ale i dospělí nebo senioři. Seznamte se se třemi nejčastějšími. 

TIP: Odstraňte nechuť k učení u dětí pomocí osobní konzultace u odborníka. 

Bariéra: „Nedostatek masy“

V podstatě to znamená, že si děti nedokáží představit věc, o které se učí. Neví, jak fyzicky vypadá, případně jak se chová nebo co je pro ni typické. A učí se tak v podstatě o něčem, co v jejich mysli nemá žádnou konkrétnější podobu. Často se to pak u učení projevuje tím, že si neustále mnou oči nebo si stěžují na bolest hlavy či břicha.

Bariéra: „Příliš strmý gradient“

Jestliže děti při učení postupují příliš rychle, může se u nich objevit právě tato bariéra. Při učení je třeba stavět na pevných základech. To znamená, že si ratolesti nejprve musí být jisté předchozí látkou, aby na ni mohly navázat. Pokud se u nich tato bariéra objeví, nejčastěji se projevuje chybami u věcí, kde dosud nechybovaly.

Bariéra: „Nepochopené slovo“

Pokud se děti s nějakou látkou trápí, je třeba se s nimi vrátit až k té látce, které bez potíží rozuměly. A od toho okamžiku s nimi učení proberte znovu. Pravděpodobně vás to bude stát notnou dávku trpělivosti, ale vyplatí se to. 

Na závěr je třeba zmínit, že ne vždy stojí za zlobením zmíněné bariéry. Pozornost je třeba věnovat také výchově. Pěstujte v dětech smysl pro odpovědnost a vyhněte se tomu, abyste jim neustále stáli za zády. Mohly by si na to velmi jednoduše zvyknout a vy byste je to poté jen těžko přeučovali. 

Více informací ze světa vzdělávání najdete na www.basic.cz.